Sunny Cars officieel aangesloten bij SGR

Het nieuws hing al even in de lucht, maar het is nu officieel: Sunny Cars is per 26 januari 2018 deelnemer aan SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden), waarmee vooruitbetaalde reisgelden bij eventuele financiële problemen of faillissement van de organisatie worden veiliggesteld.

De geboekte autohuur wordt in dat geval door SGR vergoed. De SGR-garantie geldt voor de hele Sunny Cars groep, waarmee naast de boekingen die in Nederland gemaakt zijn voor wereldwijde autohuur, ook de boekingen vanuit de source markets België, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland van Sunny Cars zijn gedekt via SGR.

Sunny Cars heeft als eerste aanbieder van autohuur het SGR-keurmerk verkregen onder nummer 3742. Om daarvoor in aanmerking te komen moet een organisatie financieel gezond zijn, aan strenge eisen van toelating voldoen en een bankgarantie afgeven. Pas zodra dat proces goed doorlopen is, kan een bedrijf deelnemer worden. Bovendien neemt Sunny Cars vanaf 1 juli 2018 ook deel aan SGRZ.

‘We zijn erg blij dat het nu ook voor autoverhuurders mogelijk is onderdeel van SGR te worden’, zegt Hans Knottnerus, Managing Director Nederland, België en Frankrijk. ‘Onze zaken hadden we al veel eerder op orde, dus het is erg prettig dat we dat nu ook officieel kunnen aantonen dankzij deze erkenning. Specifiek voor ons heeft SGR de garantieregeling per 1 januari 2018 uitgebreid met losse overeenkomsten van autohuur. Dat schept nog meer vertrouwen voor zowel de consument als onze wederverkopers. En dankzij het SGRZ-deelnemerschap hoeven onze wederverkopers straks geen bankgarantie meer over hun Sunny Cars-omzet af te geven aan SGR. Kortom, Sunny Cars is volledig voorbereid op de nieuwe richtlijn pakketreizen die per 1 juli 2018 van kracht is.’

Erik-Jan Reuver, directeur van SGR vult aan: ‘Het is goed voor de reisbranche dat Sunny Cars het als eerste full-service aanbieder van autoverhuur voor elkaar heeft gekregen om, naast het ANVR-lidmaatschap, ook de SGR-dekking op orde te hebben. We zijn daar heel blij mee, omdat de consument nog beter wordt beschermd.’