RMC-Meetup: de klant is grootste disruptor

Hoe pas je technologie toe binnen de reisbranche, om zo meer voor je klant te kunnen betekenen? Op deze vraag gaf Amadeus antwoord tijdens de RMC-Meetup: Leisure & Online Connect. ‘Maar uiteindelijk is de klant de eerste disruptor. De technologie de tweede.’

Verschillende sprekers, van wie de meeste afkomstig waren van Amadeus, praatten de bezoekers van de Reis Management Club van TravMagazine bij over online trends, technologie en reisinnovatie wereldwijd.

Francesca Benati, Amadeus Strategic Overview, deelde haar visie over de grote ontwikkelingen waar de reisbranche de komende jaren mee krijgt de maken. ‘Ken je klant, praat tegen je klant, verheug je klant, en geef om je klant.’
Artificial Intelligence, chatboxen en data-analytics dragen volgens Benati bij aan de full customer journey. ‘Want uiteindelijk moet het merk loyaal zijn naar de mensen en niet andersom. Wij geloven echt dat innovatie in techniek noodzaak is om de klant beter en sneller te bedienen. Want de klant is uiteindelijk de eerste disruptor. De technologie de tweede.’
Lees in het komende nummer een uitgebreid verslag van de RMC-Meetup.

v.l.n.r.: Sam Abdou (Amadeus Group IT, Head of Leisure Unit), Jason Essenboom (entrepreneur), Ana Dias e Seixas  (Amadeus Benelux, Marketing Manager Online & Leisure Travel), T.J. van Apeldoorn (RMC), Sara Pavan (Amadeus Group IT, Innovation in Travel), Hubert van Velden (Amadeus Benelux, Account Manager Online & Leisure Travel ), Francesca Benati (Amadeus Italy MD).